Supa eller inte supa?

Ja, det är frågan. Heter man Hanna och Jennie så ar dett tydligen en fråga som inte kan besvaras förrän 45 minuter innan systemet stänger, i Knalleland!
Vi slänger oss på bussen på Hedvigsborg och Hanna hoppar upp och ner på sätet och påstår att det är "precis som förr i tiden". Väl nere på busstoget propsar Hanna på att vi hinner köpa cigg och ta ut pengar innan bussen går, så vi springer runt som yra höns på busstorget och hinner lagom in i bussen till chaufförens utbrott som resulterar i att han smäller igen dörren och går därifrån! När sedan den rasistiske kärringen i sätet brevid sätter en vindruva i halsen känns det som att måttet är rågat. Hanna börjad dunka tanten i ryggen tills jag skriker - Flytta på dig! och börjar utföra Heimlich. Helt taget ur filmer tåls att tilläggas, så det var inget direkt lyckat räddningsförsök. Så jag frågar (skriker) om det är någon i bussen som vet hur man gör, varpå en kille kommer fram och hävdar att hon kan andas. Tanten är i och för sig blå i ansiktet men ok. Mitt i allt kommer busschauffören tillbaka och startar bussen. Tanten ska av och alla skriker till chauffören att öppna dörren. Sedan mer eller mindre puttar jag ut tanten (mitt primära uppdrag är ju fortfarande att ta mig till systemet!) och säger åt henne att gå till pressbyrån för att få vatten. När vi sedan hoppar ur bussen i Knalleland upptäcker vi till vår stora glädje att vi inte är de enda som är aningen sena och sjukt sugna på alkohol, så tillsamman med våra nyfunna vänner sprang vi glatt till ett fortfarande öppet Systemet!
Nu sitter vi i alla fall här med var sin välförtjänt cider i handen.
Fortfarade 10 dagar kvar tills jag åker, tiden går fort när man har roligt.
//Jennie

Kommentarer
Postat av: kattis

hahaha hade velat se den där blåa tanten bli utputtad!

2007-08-25 @ 10:48:26
URL: http://www.katrine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0