Sista ölen i parken?

Har haft en någorlunda händelserik dag i alla fall. Jag undrar vad alla miljonärer gör hela dagarna. Jobbar de för att ha något att göra, eller har de kanske sjukt roliga hobbys som gör att deras liv känns meningsfulla ändå. För det gör definitivt inte mitt just nu. Vänt på dygnet har jag gjort också, uppe hela nätterna.
Imorgon ska Alex stanna kvar i Jönköping och nolla sig, men farmor har förbarmat sig över mig så det blir mys pys för hela slanten. Sjukt skönt att få hänga med de gamla ibland, allt känns så lugnt på något sätt.
Har försökt att göra någon egen slags nollning här hemma, för oss vanliga människor, men tydligen är det bara för studenter för det är ingen som hänger på.
Idag hängde Alex och jag på stan, vi käkade, fikade, och gled lite. Sedan stötte vi på Helena, Emma och Carro och hängde med dem på en öl på Viskan. Det var verkligen jätte trevligt att träffa dem. Det fina vädret gjorde det nästan tvunget att ta några öl i parken, antagligen sista chansen för den här sommaren. En efter en droppade tjejerna av men framåt kvällningen dök Sahar upp och kvällen avslutades med skön musik och en och annan myra innanför tröjan.
Jag får tacka min hemliga gäst för besöket igår och även passa på att be grannarna om ursäkt. Ska försöka komma ihåg persienerna nästa gång.
Nu blir det en farmor-paus i bloggandet. Men I´ll be rigt back!
//Jennie aka Topsy Krets

(Alex, om du läser var 23:e bokstav så kan du uttyda mitt hemliga meddelande. Schhh...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0