kvinnor

Kunde inte någon sagt lite tidigare att det är internationella kvinnodagen?! Va fan har jag för nytta av det nu, kl 20 helt ensam framför tv:n. Finns ju inte en enda man här att förtrycka!
Fast å andra sidan så tycker jag ju faktiskt inte om kvinnodagen. Det visar bara hur tröga vi är. Wow, vi har fått en egen dag! Tack som fan, verkligen! Som om de andra dagarna är männens då eller? Det är ju verkligen något att fira. Kanske fyller ett syfte i t.ex Afrika men här känns det inte så relevant.
Vi kan införa internationella ego dagen istället, så att jag får gå och vara nöjd över att jag är jag och inte bara för att jag är kvinna.

Kommentarer
Postat av: Amy

Ja men eller hur!? Känns ju nästan bara förnedrande med en kvinnodag, vi om några ska väl bli prisade varje dag och marken som vi går på ska dyrkas. VAD, jag säger bara VAD skulle världen vara utan dig och mig?

2010-03-09 @ 21:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0