Full som en kastrull!

Nu är det ett tag sen man skrev, men det är för att jag flängt runt som en vante förstår ni. I onsdags åkte jag och min kära syster Joline ut till pappa för att fiska. Joline drog upp fisk efter fisk och själv satt jag där tomhänt och frusen. Jag hade nästan gett upp när jag äntligen kände något rycka till i spöt, så jag vevade snabbt in lina och drog upp världens största abborre! Den va minst en meter, mellan ögonen! ok, kanske inte men ändå. Så nöjda och belåtna rodde vi in till land. Sen stannade jag där över natten och sa hejdå till familjen Enenge.
Igår sov jag hos min söta lilla farmor, där man alltid är lika välkommen och alltid lika ompysslad.
Sen har jag jobbat torsdag och fredag i teknis matsal som mattant. Något jag ägnar mig åt ibland. Fattar inte att jag tyckte så synd om mattanter när jag var yngre, stackars dem va tråkigt de har... Det är ju as roligt att va mattant! Man får leka med en massa roliga vattenslangar och man kan lura i eleverna precis vad som helst. Igår serverade vi järpar och jag lyckades lura i en stackars sate att järpar var ungefär som korpar, fast mindre. Hahaha, han nöjde sig med att ta några makaroner.
Idag blir det fest hos Hanna, full som en kastrull!
//Jennie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0