Koh Lanta

Här tror man att man ska bli världens bästa bloggare och så blir det såhär! Jag skyller på klimatet, tror den där delen av hjärnan som inte är lat och som fortfarande fungerade när jag åkte hemifrån har totalt smält bort nu. Sorry, men så är det.

Jaha, då har man överlevt ännu en jul och ännu en födelsedag, nu är det altså ett helt år kvar tills jag får presenter igen. Inte kul.
Julafton var faktiskt inte så tokig som jag trodde, lyckades trots 41 graders värme nästan känna lite julstämning. Lyckades äta precis så mycket mat så att jag var spyfärdig hela kvällen, aaaah precis som hemma!
Nyår gick ganska obemärkt förbi. En bra fest men inte så mycket mer än vanligt. Annorlunda från hemma kan väl tilläggas var att man istället för att beundra fyrverkerierna försökte komma undan med livet i behåll. De thailändska raketerna går inte alltid åt det håll man hade planerat...

Mamma och Joline har varit här! Det var helt underbart, men hjälp vad jag längtade hem när de åkte. De hade med sig en massa gott från Sverige, glögg, pepparkakor, saltlakrits, julmust, juleskum, vin, adventsljusstake, ölkorv, knäckebröd, paket, och massa mer. Men bäst av allt var att de kom hit! Saknar er jätte mycket. Önskar jag hade en tryllestav, då hade jag tryllat er hit! Men vi ses snart!

För övrigt kanske ni snart får se mig på BIO duken där hemma, Lukas Moodysson spelar nämligen in en film här på Koh Lanta. Självklart har öns alla original lyckats komma med i filmen. Ska bli så fruktansvärt roligt att se den filmen. Jag var dock inte en av dem som stod i statist kön, så förhoppningsvis har jag lyckats undvika att vara med i en film om tokiga svenskar som åker till thailand för att shoppa och "skaffa flickvänner". Tokiga svenskar börjar det förresten bli fullt av här. De är helt hysteriska, det finns verkligen ingen värre än en sönderbränd,hysterisk svensk inne på Seven eleven. Lugna ner er! Herregud.

Här kommer lite bilder:

Massa massa kramar! Jennie

                                                                               
                                            
        
                                                        
          


Kommentarer
Postat av: Alicce

Gott nytt år pussen!! Du är så fin!! jag gillar din frisyr och bränna mest på bilden då du äter banan. banan är gott förövrigt glöm aldrig det!
saknar dig.puss

2008-01-02 @ 21:48:00
URL: http://alicce.blogg.se
Postat av: joline

tryllestav!!! det ska jag önska mig nästa år!!!!hahaha! norskar!

2008-01-04 @ 17:16:14
Postat av: Hanna

Åh nu lipar jag igen.. hade nästan glömt bort hur du ser ut och nu fick jag se en massa fina bilder och du är lika söt och fin som vanligt.. framför allt är du saknad!! Säg till en bra tid innan du kommer hem så att jag kan ladda i solariet i typ hundra år innan... saknar dig så sjukt mycket.. nyår var inte detsamma utan dig.. puss puss puss

2008-01-05 @ 12:44:40
Postat av: Therese

Söt du är på alla korten!! :D

2008-01-09 @ 12:20:32
Postat av: Helena U...

hej!
Ska åka ti Thailand imån... kanske kikar förbi lanta nån dag...

2008-01-20 @ 14:03:12
Postat av: sahar

hej goding!

du är bedårande på fotona, tänk barnen vad kära dem måste bli, minns själv när jag var barn och hur det var när man trånade efter praktikanterna som inte var lika nära pension som de riktiga lärarna.
hoppas allt flyter på och flyter det på så har vi dig hemma snart! skall starta nedräkning nu tänkte jag, vilket datum i maj landar du hos oss?
tur att en enenge är hemma, som ett litet substitut tills du kommer. inte för att hon anses vara ett substitut egentligen utan mer för att man skall stå ut en stund till, det skall bli härligt att ha er båda nära samtidigt snart!

hejdå kära kära findus!

2008-01-22 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0