Back in Bangkok

Da va man hemma igen. Konstigt men det kanns faktiskt sa, att Bangkok ar hemma. Det ar nog bara for att det var sa flangigt i Kambodja, och har vet man hur saker och ting gar till. Resan fran Phnom Penh tig 15 timmar och var helt ok faktiskt. Det var en bit som var fruktansvart lerig sa vi akte i typ 5 km/h men annars var det smartfritt.
Visumet misslyckades vi tyvarr med, kan ju inte lyckas med allt! Nar vi val kom dit och det var oppet for en gang skull sa visade det sig att de inte fattade vad ett dubbelt turistvisum var for nagot och att det skulle ta 5 dagar att soka vanligt visum. Vanligt visum har vi svenskar automatiskt ju! Inte ens pa ambassaden fattar de nanting...

Jag tror att jag blir forfoljd av rattor. Pa en vecka har jag sett 3. Den forsta har jag ju berattat om, den i sangen. Sen sprang det en vid mina fotter nar jag at. Sen kom det en till och sprang mot mig nar jag at och sen stannade den, tittade pa mig och vande och sprang ivag igen. Sen hade Patrick en mus i vaskan. Sista kvallen i Phnom Penh letade jag febrilt efter min klubba som jag vet att jag lagt pa sangen. Jag hinner bli lite halv sur pa Patrick, for en klubba forsvinner ju inte bara liksom! Da far jag sn pa nanting i vaskan. Rattjaveln har tagit min klubba hoppat i min vaska och lagt sig dar och gnagit pa den! Fatta va sjukt! Varfor ville den ligga i min vaska? Vi har dessutom haft en jatte stor odla i rummet. Det ar ju kul att man ar omtyckt iallafall!

Nar vi var i Phnom Phen akte vi ut till The Killing Fields, massgravarna fran Pol Pots tid. Det var helt sjukt att se. Gamla klader och tander pa marken. De hade lagt upp en massa skallar i ett stort monument och man trodde knappt det var sant. Vi gick dar och kikade men det var inte forran pa kvallen som det borjade ga in vad man hade sett. Det sjuka var att det aven pa ett sant har stalle var fullt av skrap och tiggande ungar, har och dar gick det lite getter och kossor och betade. Och nar vi skulle aka tillbaka fragade varat chauffor om vi vill aka och skjuta lite pa en skjutbana som lag i narheten. Inte precis vad man ar sugen pa i det laget.

Igar festade vi till det lite och eftersom vi akt buss i 15 timmar och i princip inte atit mer an en majskolv och lite kycklingvingar sa blev det en kort men intensiv fylla.
Idag ska vi antagligen kolla lite BIO, ser jag fram emot. Imorgon bar det ivag till Koh Phangang, mina gamla hood. Hoppas ni har det bra dar hemma, saknar er!
/Jennie

Just det, ar ju altsa tillbaka i Thailand sa nu ar det bara att ringa och smsa som galningar! Har ar mitt nr:
+66861022067


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Jennie
va roligt det är att läsa på bloggen om vad ni gör. skönt att ni är tillbaka i bangkok så man kan ringa dig ska tala om det för alla nära och kära var rädd om dig
puss o kram mamma, alla hälsar

2007-09-16 @ 13:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0