Muay thai, muay thai, muay thai

Ja det är sant............. jag har börjat träna......... Thaiboxning av alla sporter!
Känner mig nog tuffare än jag ser ut när jag i mina sjukt stora shorts puttar på en säck (eller thailändare). 

Igår var jag och Susanna och kollade på en match. Riktigt roligt faktiskt. Trodde att jag skulle ojja mig och tycka synd om de små söndersparkade thaländarna, men icke! Det känns mer som att titta på ett tevespel, ingen sympati här inte. Och det roligaste av allt var pauserna mellan ronderna. Först lyfter de upp boxarna så att de hänger där och sprattlar som små barn ett litet tag, sen masserar de magen på dem och trycker ut så att de ¨släpper gas¨. Sen sätter de munnen vid öronen och suger, vad de suger ut vågade jag aldrig fråga. Höll på att skratta ihjäl mig varje gång! (8 matcher med 5 pauser i varje, snacka om magknip)

Här på ön dyker det upp kändis efter kändis. Och jag är som vanligt helt borta och fattar ingenting. Passade mitt extrabarn Linus en helg och umgicks ganska frenetiskt med en pappa och hans barn. Ett par dagar senare frågar en annan lärare förvånat varför Jens Orback står och vinkar till oss. Får nog kolla upp mina kändis kunskaper, börjar bli trött på att alltid vara den enda som inte fattar vem vi snackar om!

Häromdan stöter dessutom Julia och Fred, jobbar också på skolan, på Pigge och Bobbo. Det sjuka är att Fred precis håller på och läser boken och Tsunamin som Pigge skrivit.

Nu ska jag dra ner på stranden och ta mig en öl och kolla solnergången, sug på den!
Vi ses snart där hemma, saknar er alla (nästan alla)...
Jennie........

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, jag ska också på Thaiboxning imorgon med några kompisar på skoj! :D Vi får köra en match när du kommer hem. Vinnaren ja... vinner" Jag kan se dej framför mej! :D
Hoppas du har det bra. 4 månader kvar tills jag får träffa dej! Hoppas du pratar bra Svenska ;)

2008-01-29 @ 16:18:50
Postat av: Hanna

Ja - vem fan är det liksom??? Haha - men det är gött - beblanda dig med lite politiker och få lite inflytande i den svenska makteliten!! saknar dig!

2008-01-31 @ 15:42:29
URL: http://hannavendel.blogg.se
Postat av: joline

en applåd för uppdateringen. här kommer en till.
jag fick mitt första sms av pappa igår!!!
hahaha!!
vi får ta en match när du kommer hem!!! ska öva på tobias!

2008-02-01 @ 17:02:42
Postat av: jonatan

hej jennie jag läste att du har tränat. coolt. men såg dig också på bild gud va solbränd du blivit!
hoppas du har det skönt :) snart åker vi till egypten.
hoppas att du inte blir avundsjuk.

2008-02-02 @ 22:25:10
Postat av: Aleex

baaaaaaby!!! kom hem till mig!! puss

2008-02-26 @ 22:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0