Midsommar 08´

En helvild helg i varberg.
Som vanligt var jag ute i sista sekund, och som vanligt så blev bästa möjliga alternativet Varberg. Så jag och Alex fixade skjuts med mormor och morfar och tog oss saaakta men säkert neråt landet. På vägen stannade vi till i en kyrka, där jag passade på att öva på min övertalningsförmågai hjärntvättar stolen.



Väl nere i Varberg försökte jag mitt bästa att få igång släkten med lite sällskapslekar som jag precis lärt mig på vår "lära känna varandra" kurs på jobbet. Vi lekte bland annat Maffia, som går ut på att man ska döda varandra. Min familj bestämde sig för att döda Alex först i alla omgångar. Ok att blod kanske ska va tjockare än vatten, men lite gästfrihet skadar väl inte?! Fast jag tror nog att hon kände sig riktigt välkommen iaf! Hon tillbringade halva kvällen med att försöka övertala mormor och morfar att adoptera henne som barnbarn.
Badtunnan användes lika flitigt som vanligt, men när till och med våra armar började bli skrynkliga så kändes det som om det var läge att gå upp.

  

Efter att några fler öl än beräknat var uppdruckna var det dags att ta sig vidare till fest i Träslöv, cyklandet gick sådär för min egen del men jag hade som tur var Alex som höll reda på mig. Det var en helt ok fest, även om jag tyckte att alla gick och la sig på tok för tidigt. För som vanligt var det jag och Alex som var de sista som gav upp. Vid 5 tiden kom vi på den briljanda idén att det kanske var pga kylan som alla gått och lagt sig. Och att om va bara flytta in alla (30!) stolarna på verandan så skulle folk säker bara bli glada om vi väckte dem och sa att festan var på rätt spår igen. Vi hade hunnit flytta in ganska mycket innan en dalmas (altså en kille från dalarna) påpekade att verandan var ny renoverad och att alla fått strikta förbud att ens gå in där.. Ooops.
Så vi bestämmde oss därför för att fortsätta festen på annan ort och packade våra cykelkorgar med alla öl vi hittar, en mini midsommarstång och en as fräsch stol. Men efter bara några meter insåg vi att det inte var någon bra plan och la oss därför i någons bil för att sova bort lite av fyllan. Vi vaknade av att dalmasen spydde och passade då på att smita iväg med vårat stöld gods. Vi parkerade oss på ängen mellan Träslöv och Apelviken, tog några klunkar morgon juice ( bacardi breezer) och hälsde glatt på alla bakfulla människor som rastade sina hundar. De hälsade inte riktigt lika glatt tllbaka.
Väl hemma i stugan började folket precis vakna till liv, men vi hann med 4 1/2 timmes tunnbadande innan fyllan slog om till bakfylla och vi var tvungna att gå och lägga oss.

Midsommardagen hade vi lovat mamma med vännina att vi skulle gå ut och supa med dem, så det var bara att gå på det igen. När de började prata om att folk skulle tycka att vi var ute med ett par gamla tanter, så tänkte vi schyssta som vi är, att vi vänder på steken. Så vi klädde ut oss till två kristna damer med fotriktiga skor, Gullan och Inger. Hela kvällen gick vi omkring och sa typiska dam saker; det var bättre förr; men lilla gumman; å sicken stiliger karl. Ursprungligen var det meningen att vi bara skulle gå till kampingen, men vi hamnde tillslut på Harrys. Där tre motorcykel åkande sjuksköterskor stötte på oss på allvar, och vi var tvugna att förklara för dem att vi var utklädda. Jag har festat utklädd förr, men jag måste nog säga att det var extra kul att klä ut sig så att folk inte riktigt visste om man var utklädd eller inte. Många tveksamma blickar... Men man måste ju kunna bjuda på sig själv...

  

På första bilden är vi snörpta kristna damer, på andra bilden försöker Gullan sno mina fotriktiga skor, Bitch!

Roligt var det iaf, tack som fan Alex för annu en underbar fylla!

//Jennie


Kommentarer
Postat av: jonatan

hej! jag sitter i grannens stuga och spelar data medans mamma och pappa spelar kort. jag hoppas att du har det bra för det har jag haft. //jonatan

2008-08-23 @ 21:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0