6 månader

Jaha, nu har man varit hemmifrån i sex månader...
Få se vad har hänt sen sist... Jag har varit på en tur till Koh Rok som vår kära rektor bjöd oss på. Såg jätte fräcka varaner, helt sjukt stora. På vägen hem såg jag även en haj! Läskigt.
Vi har varit på ännu en underbar visumresa till Malaysia, denna gången till Kuala Lumpur. 21 timmar tog det att ta sog från Koh Lanta till KL men det var värt det för Penang sätter jag aldrig mer min fot i. Tråkigare stad har jag alldrig varit med om. I KL var vi bland annat på kodak moment jakt för att få bra bilder på Twin towers. Vid vistelsens början är korten otroligt suddiga och otroligt långt ifrån, men till slut lyckades vi till och med ta oss upp i tornet. Som en äkta svensk tog
jag mig så klart även till IKEA, där jag åt lax,köpte knäckebröd och satt i en KLIPPAN soffa. Vi var på ett jätte stort köp centrum där de hade en hel nöjespark innomhus. Skit fräckt, en bergochdalbana som gick genom hela byggnaden.
Sen har jag varit på lite små utflykter med mina kära arbetskolegor, jag har åkt moppe på Lanta Noi, och utforskat mangrovre skogen. Så nu har jag en bonna bränna som aldrig förr.
Det har varit ännu en STOR marknad här på ön, Koh lantas big happening! Med mini tivoli och lotteri stånd. Vid ett stånd fick man kasta pil på ballonger och eftersom skylten löd: If you get all arrows you can dick one animal, så kunde vi inte låte bli. Vann ingen dickning dock.
Susannas föräldrar är här och hälsar på, jätte trevligt. Igår när de var ute och snorklade runt Kooh Rok flöt det upp en död människa ca 20 meter ifrån båten. Är fruktansvärt glad att jag inte var med på den turen, har tillräckligt med mardrömmar ändå tack så mycket.
Happ, och sen så har jag tatuerat mig.
Sen måste jag tyvärr berätta att jag halvt om halvt gett upp thaiboxningen, de taffsade lite väl mycket på oss så jag och Susanna drar oss lite för att gå dit. Men det var skit kul och jag ska nog fortsätta med något linande hemma. Nu försöker vi istället oss på yoga, poweryoga. Har haft någon förvrängd bild av att yoga är träning utan ansträngning. Man bara sitter där på sin matta och så blir man hur slim som hellst. HA! Fy fan säger jag bara, hela kroppen skakade! Men nu går det lite bättre i alla fall. Väldigt skönt...
Det finns en sorts laserpekare som lyser så starkt att de lyser rakt upp i himlen, som liquid lampan ungefär. Så nu känns det helt plötsligt som att gå omkring i en SIMS värld. Kan vara väldigt förvirrande en sen lördagskväll.
Jag har även bestämt mig för att gå klart min utbildning hemma i borås.
Nu är det bara två
månader kvar här på ön och sen bär det iväg hemmåt igen. Ska bli riktigt skönt faktiskt.
//Jennie

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fan teaser... jag saknar dig så jag spyr!!! Äntligen en liten uppdatreing på din blogg.. har varit inne typ varje dag å kikat... När du kommer hem är det du och jag igen...längtar!! Älskar dig... köss

2008-03-09 @ 15:13:41
URL: http://hannavendel.blogg.se
Postat av: joline

du får nog ta och dela med dig hanna!

2008-03-10 @ 17:09:21
Postat av: Anonym

kul att läsa din blogg det verkar som du har varit med om mycket under den här resan vi saknar dej alla nu stannar du väl hemma ett tag.Hörde att Patrik redan är hemma. sköt om dej puss o kram från Anette med familj

2008-03-16 @ 17:26:27
Postat av: Therese

Woho! Två månader bara, jag längtar sönder! Hoppas verkligen att vi hinner träffas innan jag åker iväg!! "Jennie du är ganska dålig på att uppdatera din blogg" ;) Vi ses .) !

2008-03-17 @ 17:13:22
Postat av: Alicce

Jag hoppas du har det alldeles underbart!! ses snart lovely

2008-03-25 @ 23:58:25
Postat av: jonatan

hej jennie, jag hörde att du skulle åka hem NÄSTA VECKA!!! vad skoj

2008-05-08 @ 10:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0